[쇼피코리아] 메인 계정 등록 이메일 발송 신청

메인 계정 등록을 위해 해당 신청서를 접수해주세요.

해당 신청서를 접수해주시면 내부 검토 후 Activation Email이 대표 메일로 발송됩니다. 
(*제목: Activate your Shopee Merchant Main-account)


✅ 필수 참고:

▶ 사업자등록번호 기준으로 신청하세요. (예: 사업장 A, B, C (3개)가 입점되어 있으면 A, B, C 사업장에 대해 각각 신청서 제출 필요; 기존 메인 계정에 A,B,C 머천트/샵 바인딩 필요 (3개 메인 계정으로 운영하는 것 아님)) 
▶ 동일 셀러 (전화번호, 이메일 중복)의 경우 별도 메인 계정 활성화 메일이 발송되지 않으며, 기존 메인 계정에 신규 머천트 바인딩 (Bind Merchant)를 통해 추가 바인딩이 필요합니다. 
▶ 한 개의 메인 계정에 여러 개 머천트를 바인딩 하면 하나의 계정으로 여러 머천트와 샵을 관리할 수 있습니다. 더욱 효율적인 KRSC 운영을 위해 입점한 모든 머천트를 한 개의 메인 계정에 바인딩하세요.

메인 계정 등록 후 서브 계정 관리 플랫폼을 통해 서브 계정에 대한 관리 및 운영을 하실 수 있습니다. 메인 계정 활성화, 머천트/샵 바인딩, 서브 계정 관리 등의 방법은 아래 가이드라인을 참고해주시기 바랍니다.


💬 메인 계정 신청은 왜 필요하나요?

  1. 메인 계정이 신청되어 있지 않으면 서브 계정 관리 플랫폼의 기능을 사용할 수 없습니다. >> 서브 계정 관리 플랫폼에서는 머천트/샵 바인딩 및 서브 계정 관리를 할 수 있습니다.
  2. 한국 셀러센터 (KRSC) 이용이 불가합니다. >> 한국 셀러센터(KRSC)는 여러 마켓/샵을 관리할 수 있는 통합 관리 시스템입니다.
  3. 페이오니아 연동이 불가합니다. >> 정산 대금 수취를 받을 수 있는 정산 서비스 (예: 페이오니아) 연동이나 변경이 제한됩니다.​

💬 메인 계정을 신청했으나 활성화 이메일을 못 받은 경우 어떻게 해야 하나요?
  • 메인 계정이 있다면: 신규 머천트 바인딩으로 메인 계정에 추가 머천트 바인딩으로 진행
  • 메인 계정이 없다면: 메인 계정 활성화 후 활성화된 메인 계정에 추가 머천트 바인딩으로 진행

📍 참고
동일한 판매자 아래에 1개 이상의 머천트 (사업자등록번호 기준)가 입점되어 있다면 최초 발송된 이메일 이후 추가적인 이메일이 발송되지 않습니다. (재전송 신청을 하더라도 재발송이 불가능합니다.) 동일한 전화번호 또는 이메일을 기준으로 한 번의 이메일만 발송되므로 중복된 전화번호나 이메일은 동일한 판매자로 간주되어 메인 계정 활성화 이메일이 재발송되지 않습니다. 최초로 받은 이메일을 통해 등록한 메인 계정에 새로운 머천트를 바인딩해주시기 바랍니다.
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Shopee Main Account T&Cs *
메인 계정 담당자는 회사를 대표하여 My Wallets, My Income, Bank Accounts, Payment Settings 등과 같은 계정의 재무적인 부분에 대한 관리 및 서브 계정 관련 사항을 모두 관리할 책임이 있음을 필수로 인지하고 동의하셔야 신청이 가능합니다. 다음 T&C 약관을 확인 후 하단 동의 항목 체크박스에 체크해주세요.

Please read the following Terms and Conditions carefully before submitting your application for a main account with Shopee.

A main account manages multiple sub-accounts’ accesses and has access to manage payments. Once your application for a main account is approved, you will receive an activation email to the email address you have provided in your application.  
Please note that this email address will also be the registered email address of the main account. Please follow the instructions in the activation email to activate your main account. The phone number provided in your application will be used to receive OTPs for the main account.

To complete your application for a main account, you need to make sure that the main account holder's name, role, email address, and contact details are fully provided.

Please submit the form [https://form.jotform.com/202327694546057] if you did not receive the activation email due to a wrong email address provided or any other reasons.
If you need to change the details of the company representative after you have submitted an application, please contact Shopee immediately.

By submitting this application:
(i)               you confirm that the company representative has been duly authorised to bind and represent the company to manage all main and sub-account-related matters (including changing the payment password);
(ii)              you agree that Shopee does not bear any responsibility for any losses you may incur as a result of the company representative’s actions (whether authorised or unauthorised) or by your failure to request changes to the company representative’s details, Shopee is not obliged to verify the accuracy or completeness of the contents of this application, and you indemnify and hold Shopee harmless from any losses resulting from such actions or failures;
(iii)            you represent and warrant that all information provided in the application is true, accurate and complete; and
(iv)            you acknowledge that you understand and agree to the functions and privileges of the main account, and that the company shall be bound by the actions performed by the main account holder and sub-account holders managed by the main account holder.
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